WERKWIJZE ONZE DIENSTEN CASES

Programma Management
(case 1): reorganisatie

Programma Manager binnen een IT-multinational
Programma Management van een groep van projecten noodzakelijk om een grote divisie van een IT-multinational voor te bereiden op een toekomstige manier van werken. Het uiteindelijke doel van het programma was om de efficiency en het niveau van de dienstverlening wereldwijd te verbeteren. Het programma omvatte de ‘Service Delivery’-divisie (in Nederland meer dan 2200 medewerkers). Onderdeel van het programma was de verdere integratie van delen van twee voorheen zelfstandige, maar nu gefuseerde, ondernemingen. Het programma omvatte 19 verschillende transities en raakte meer dan 40 (senior) managers. De taak omvatte tevens de definitie en verkoop van het programma. Alle niveaus binnen de onderneming accepteerden het programma. Toen de IT-dienstverlener fuseerde met een andere IT-multinational, nam deze fusie partner juist dit programma over.
De hiervoor beschreven case was gedeeltelijk gebaseerd op de volgende case:

Reductie van kosten van beheer (TCO) van SAP systemen.
Program Manager van een aantal projecten noodzakelijk om de totale kosten van beheer van SAP systemen omlaag te brengen. Daarbij zijn de Business vereisten, de Systeem Architectuur en Processen (intern bij de gebruiker, intern bij de externe leverancier, en tussen leverancier en afnemer) tegen het licht gehouden. Het programma werd zowel door de gebruiker als door de leverancier als een laatste poging voor behoud van de (mede contractuele) relatie gezien. Onze medewerker werd zowel op zijn talenten als 'account manager' als die van 'onderhandelaar' aangesproken. Het programma eindigde in een succes voor beide partijen. Contracten zijn vernieuwd, en de TCO is verminderd.


Case 2: standaardisatie van de desktop omgeving
Programma Manager – wereldwijde IT omgeving